تاثیر طراحی هدایای تبلیغاتی و فرایند برندینگ

تاثیر طراحی هدایای تبلیغاتی وفرایند برندینگ

فرایند برندینگ، در تصمیم‌گیری در مورد مشتریان هدفی رامشخص میکند که قصد دارید آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. برای تصمیم‌گیری در مورد فرایند برندینگ و مشتریان محصول باید آنها را طبقه بندی کنید. بهترین کار در این مورد دسته‌بندی جامعه آماری با توجه به اطلاعات جمعیت‌شناختی آنها می‌باشد.

پس از فرایند برندینگ و دسته‌بندی مشتریان به راحتی می‌توانید نوع هدایای تبلیغاتی مناسب برای هریک از آنها را طراحی یا انتخاب کنید. برخی از مشتریانتان خواهان هدایای تبلیغاتی خاص می‌باشند و برخی دیگر طبق قاعده‌ی هرچه از دوست رسد نیکوست عمل می‌کنند.

با دانستن این نکات به راحتی می‌توانید بیشترین اثرگذاری را بر روی تمامی مشتریانتان داشته باشید.

مأموریت برند خود را تعریف کنید

پیش از آنکه یک برند بسازید باید به فرایند برندینگ فکر کنید،بدانید که دقیقاً کسب و کار شما چه چیزی به مشتریان ارائه می‌کند. مأموریت برند بیانگر هدف وجودی شما می‌باشد. این مأموریت در تمام جنبه‌های کسب و کار شما خود را نشان می دهد.

تمامی عناصر برند شما از لوگو گرفته تا محصولات شما باید منعکس‌کننده‌ی مأموریت برند شما باشد. هدایای تبلیغاتی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هدایای تبلیغاتی کمپانی شما باید با مأموریت آن همسو و هم‌راستا باشد.

همانطور که می‌دانید تقلید از برند‌های بزرگ در فرایند برندینگ راهکار مناسبی به حساب نمی‌آید اما بررسی و زیرنظر گرفتن فعالیت‌های آنها می‌تواند مفید باشد. هدف اصلی ما فرایند برندینگ متمایز کردن کسب و کار شما از دیگر کسب و کارها می‌باشد.

به کمک این کار مشتریان شما متقاعد خواهند شد که باید از شما خرید کنند چرا که محصول یا خدمات ارائه شده توسط شما با سایر برندها متفاوت می‌باشد.

به منظور موفقیت در برندینگ با استفاده از هدایای تبلیغاتی، بررسی و دقت بر روی فعالیت‌های تبلیغاتی رقبا الزامی می‌باشد.

در صورتی که استفاده از هدایای تبلیغاتی خاص و یا هدایای تبلیغاتی برند در دستور کار واحد تبلیغات و بازاریابی شما قرار دارد یکی از فعالیت‌های مهم و کلیدی قبل از انتخاب این هدایا، بررسی هدایای تبلیغاتی رقبا می‌باشد.

این کار نسبتاً وقت‌گیر می‌باشد اما در نتیجه‌ی نهایی بسیار اثربخش می‌باشد.

هدایای تبلیغاتی اهدایی باید بیانگر ویژگی خاص برند باشند.

به عنوان یک کسب و کار کوچک و حتی متوسط، همواره بازار کسب و کار شما دارای بالاسری می‌باشد.

این بالاسری‌ها نقش رهبران کسب وکار شما می باشند و رقابت با آنها حتی اگر غیرممکن نباشد قاعدتاً بسیار دشوار خواهد بود.

به همین دلیل باید در استراتژی کسب و کار خود، نقاط ضعف رهبران را به نقطه‌ی قوت خود کسب و کار خود تبدیل کنید.

در روش‌های تبلیغاتی مورد استفاده‌ی شما، خصوصاً در هنگام استفاده از هدایای تبلیغاتی به این نکته توجه داشته باشید که هدایا باید منعکس کننده‌ی ویژگی‌های مخصوص و منحصر به فرد کسب و کار شما باشد.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید