اصول طراحی آگهی گرافیکی
اصول طراحی آگهی گرافیکی
اصول طراحی آگهی گرافیکی به عواملی مختلفی بستگی داردطراحی پوستر همواره در نمونه های تبلیغاتی از دیر باز تا کنون در بین سایر روش های تبلیغات کسب و کارها و مشاغل مشاهده شده و یکی از تبلیغات ارزان، مؤثر و عمومی است. در زمینه کسب و کارنیز اصول طراحی آگهی گرافیکی از نفوذ و اثر گذاری زیادی برخوردار است.دراصول طراحی آگهی گرافیکی پوستر در تبلیغات نیز نباید غافل شد. طراحی پوستر اصول و قواعد خاص خود را دارد که اگر طراحان گرافیک آن ها را در طراحی باید رعایت نمایند می توانند طرح موفقی و طراحی پوستر خلاقانه و حرفه ای داشته را پیاده سازی کنند.
ویژگی اصول طراحی آگهی گرافیکی عبارتند از:
رنگهادراصول طراحی آگهی گرافیکی طیف به ترتیب عبارتند از:
قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش که ترکیب آنها با یکدیگر به طور متعادل نور سفید ایجاد می کند. هیچ چیز در جهان ذاتاًٍ رنگی نیست بلکه نور باعث ایجاد رنگ در اشیاء است. بـه این ترتیـب باید به اصول طراحی آگهی گرافیکی اهمیت زیادی داد چرا که وقتـی نور به جسم می تابد، جسم متناسب با ویژگی های خود ضمن جذب تمام رنگهای طیـف، یـک رنـگ را منعکس می کند و ما جسم را با آن رنگ شناسائی می کنیم. در سال1801 میلادی توماس یونگ دانشمند انگلیسی متوجه گردید که بافت های حساسی در شبکیة چشم وجود دارند و هر بافت، از سه قسمت تشکیل شده و هر کدام از آنها نسبت به طول موجهای ویژه ای تحریک می شوند که با طول موجهای سه رنگ قرمز و سبز و بنفش مطابقت دارد. او معتقد بود که احساس سایر رنگها از این سه رنگ سرچشمه می گیرد. یعنی چشم ما سه رنگ اصلی زرد و آبی و قرمز را مخلوط می کند تا تمامی رنگها را تشخیص دهد. در گذشته عادی ترین باور، این بود که درک نور نتیجه تحریک مستقیم و واکنش گیرندههای رنگ چشم به قرمز سبز یا آبی است که به طور انفرادی از سطح اجسام به چشم می رسد. امروزه این تئوری مطرح می شود که درک رنگ بستگی به نوری دارد که از یک سطح خاص به چشم می رسد که ترکیبی از نور انعکاسی سطوح محیطی است. کاربرد رنگ ها: رنگها اغلب برای مقاصدی غیر از دکوراسیون و طراحی استفاده می شوند. برای مثال رنگهای روشن در بزرگراهها برای علامت ها و نشانه ها و همچنین به وسیلة بعضی از بخشهای آتش نشانی برای ماشین های مخصوصی، استفاده می شوند. رنگ نارنجی روشن در مقاصد فراوانی مانند جلیقه های نجات، لوازم شکار و شب نماهای دوچرخه ها استفاده می شود. این رنگ اجازه می دهد که مردم به سرعت آن را ببیند به گفته کتاب Color in interior design and Architecture در موسسات تحصیلی، اغلب رنگها معانی خاصی دارند؛ مثلاً مقاطع تحصیلی را با رنگهای خاصی نشان دهند که تاثیر شخصی و رفتاری آن انکارناپذیر است. به طور مثال قرمز رنگ مناسبی برای سرعت بخشیدن به مشتریان یک رستوران می باشد و رنگ سبز رنگ آرامش بخشی برای آرام کردن شاگردان پرانرژی یک مدرسه است.
دیدگاهتان را بنویسید