طراحی فاکتور و مراحل طراحی فاکتور

طراحی فاکتور و مراحل طراحی فاکتور

 

طراحی فاکتور یکی از مهمترین کارهای یک سازمان است چرا که فاکتور یک سند سازمانی است و هر چه طراحی فاکتور حرفه ای تر باشد سند شما وجهه ی قانونی به خود میگیرد.طراحی فاکتور باید طبق اصول طراحی فاکتور انجام شود تا از سوء استفاده ازآن جلو گیری شود.

 

 

4 گام اصول طراحی فاکتور 

1-ابتدا یک قالب کاملا متناسب با نیازمندی خودتان از اینترنت انتخاب بفرمایید.

2-عکس های مورد نظر خودتان برروی فاکتور آپلود کرده

3-مطالب مورد نیاز خودتان را در فاکتور درج نمایید

4-از فاکتور نهایی خود یک خروجی بگیرید

اگر بعد از طراحی فاکتور قصد چاپ فاکتور را دارید باید اصول طراحی چاپ فاکتور را باید رعایت بفرمایید از جمله این موارد:

1-سایز فاکتور خودتان بستگی به سایزی که نیاز دارید انتخاب بفرمایید. دقت کنید سایز بندی را دقیق متناسب به نیاز خود و همچنین چاپخانه مرتب بکنید.

2-کد رنگی طراحی خودتان را براساس CMYK طراحی بفرمایید

3-برای خلاصی برش باید از هر طرح ۵ میلی متر از لبه کار حاشیه امن قرار بدهید. دقت کنید این خلاصی برش به معنی این نیست که شما ۵ میلی متر از طرح خودتان کسر بکنید و حاشیه سفید قرار بدهید و طرحتان را طراحی بکنید باید شما پس زمینه طرح خودتان را بسط بدهید و نوشته ها ، لوگو و مطالب مهم خودتان را باید در آن حاشیه امن قرار بدهید.

4-سعی کنید از نوشتن کلمه شماره در باکس شماره خودداری بکنید زیرا محل شماره بعد از بعد از فرم بندی مشخص می شود.

5-برای خط پرفراژ ۱۲ میلی متر از بالای خلاصی پرفراژ قرار بدهید و نوشته های خودتان را ۱۲ میلی متر از بالا فاصله بگذارید.

6-سعی کنید از فایل های خودتان خروجی PDF و یا JPEG بگیرید.

7-چون گرماژ کاغذهای فاکتور معمولا بین ۶۰ ، ۷۰ و ۸۰ گرمی تحریر می باشد سعی کنید از طرح های تمپلات تمام رنگی استفاده نکنید.

8-اگر قصد دارید لوگوی خودتان را در پس زمینه فاکتور لحاظ کنید سعی کنید حالت شفافیت لوگوی خودتان را در حالت ۷ درصد و یا کمتر قرار بدهید.

یک قالب را انتخاب بکنید و شروع به شخصی سازی آن قالب بکنید. اگر قالبی که انتخاب کردید لایه باز بود به راحتی می تونید متن ها و تصاویرش را عوض بکنید و یک فاکتور کاملا اختصاصی برای خود تنظیم بکنید.

نام تجاری یا لوگوی خودتان را به طراحی  فاکتور اضافه بکنید

وجود یک لوگو و نام تجاری سازمان خودتان برروی یک فاکتور باعث می شود وقتی مشتریانتان فاکتور شما را دریافت می کند به سرعت به یاد سازمان و مجموعه شما افتاده  و به راحتی بتواند برای نوبت های بعد به شما رجوع کنند.

 

طراحی فاکتور جدید را برای مشتریان خودتان از طریق ایمیل اطلاع رسانی کنید

به دلیل بروز تقلب و سرقت برند و نام تجاری در دنیای امروز هر گونه تغییر درطراحی فاکتور خودتان که لحاظ شد به سرعت فاکتور اصلی خودتان را برای مشتریانتان ایمیل کنید تا از بروز هر گونه تقلب در نام و برند شما جلوگیری بشود و به مخاطبین خود این نکته را بگویید که وجود هر گونه تغییراتی در طراحی فاکتور خودتان به سرعت برای مشتریانتان ارسال می شود که خیالتان از هر گونه کپی برداری و تقلب و دست بردن در فاکتور سازمانی شما جلوگیری شود.

ما سعی کردیم در این مقاله اصول طراحی چاپ فاکتور را برای شما بیان کرده باشیم امید است که مفید واقع شده باشد و بتوانید در سلسله مقالات آینده آموزش طراحی فاکتور با فتوشاپ و یا طراحی فاکتور با ورد را برای شما بیان بکنیم تا اینکه شما بتوانید به راحتی طراحی فاکتور و سپس چاپ فاکتور ارزان ، بسیار زیبا و اختصاصی با کمترین هزینه داشته باشید.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید