طراحی هدایای تبلیغاتی مفید

هدایای تبلیغاتی مفید

هدایای تبلیغاتی مفید باعث می‌شوند تبلیغات شما بهتر دیده شود. شیوه های تبلیغات و بازاریابی زیادی در دنیا وجود دارد که امروزه همه کسب و کارها در بازار رقابتی نزدیکی که وجود دارد از این شیوه ها استفاده می‌کنند. یکی از موفق ترین و تاثیرگذارترین شیوه های تبلیغات و بازاریابی امروزه شیوه استفاده از هدایای تبلیغاتی مفید است. اهدای یکی از هدایای تبلیغاتی مفید تاثیرات بسیار قدرتمندی بر مخاطب دارد و احساس ارزشمندی به او می‌دهد. این حس ارزشمندی می‌تواند یک تصویر ذهنی مثبت و ماندگار از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد کند که باعث موفقیت شما در بازاریابی، فروش بیشتر و جذب مخاطب باشد.


هدف از اهدای هدایای تبلیغاتی مفید چیست؟

همه ما می‌دانیم که برای دیده شدن تبلیغات باید توجه مخاطب را به خود جلب کنیم. همانطور که گفتیم شیوه های تبلیغاتی زیادی مثل چاپ تراکت، چاپ کارت ویزیت، بیلبوردهای تبلیغاتی و غیره وجود دارد که از این طریق ما می‌توانیم توجه مخاطب را به برند خود جلب کنیم. اهدای هدایای تبلیغاتی مفید یکی از شیوه هایی که شما می‌توانید از طریق آن برند، کسب و کار، خدمات و محصولات خود را به مخاطبانتان معرفی کنید و به آن‌ها بشناسانید.

هدف از اهدای هدایای تبلیغاتی مفید درواقع علاوه بر تثبیت و ماندگاری نام تجاری در ذهن مخاطب ایجاد یک پیوند محکم بین برند و مخاطب است که این پیوند می‌تواند در برندسازی موفق بسیار نقش داشته باشد. حتی کسب و کارهای معتبر و موفق نیز این شیوه تبلیغاتی یعنی استفاده از هدایای تبلیغاتی مفید را ه

مچنان در برنامه بازاریابی خود دارند. چرا که معتقدند پیوند آن‌ها با مخاطبانشان همچنان در تمام مراحل کسب و کار آن‌ها باید حفظ شوند. آن‌ها به خوبی دریافته اند که سرمایه اصلی و درواقع اهرم اصلی کسب و کار آن‌ها مخاطبان هستند و هرگز نباید مخاطبانشان را نادیده بگیرند. اهدای یک هدیه تبلیغاتی همیشه در جهت تبلیغات و معرفی برند نیست بلکه گاهی می‌تواند به دلیل قدردانی و خشنود سازی مشتری باشد که به نوعی تشکر از او نیز می‌باشد. برندهای بزرگ معمولا این کار را به خصوص برای مشتریان وفادار خود انجام می‌دهند و به آن‌ها هدایای تبلیغاتی متنوعی به عنوان تشکر از خرید و قدردانی از حمایت آن‌ها اهدا می‌کنند.

مراحل انتخاب هدایای تبلیغاتی مفید

در زمان انتخاب  هدایای تبلیغاتی مفید برای مخاطبان خود باید مواردی را در نظر بگیرید که این موارد در موفقیت و تاثیرگذاری هدیه تبلیغاتی شما بر روی مخاطب و در نتیجه فروش بهتر بسیار کمک خواهد کرد. این مراحل شامل مراحل زیر می‌باشد:

  • تعیین هدف: تعین هدف از تبلیغاتی مهمترین و اولین مرحله ایست که قبل از انتخاب یک هدیه تبلیغاتی باید به آن توجه کنید. اینکه شما بدانید هدفتان از تبلیغاتی چیست بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال ممکن است شما یک استارت آپ یا شرکت تازه تاسیس باشید و هدف شما از تبلیغات معرفی برند و کسب و کار خود به بازار باشد. یا ممکن است شما برندی باشید که قبلا بازاریابی انجام داده اید و مخاطب شما را می‌شناسد و با نام تجاری شما آشناست. در اینجا هدف شما از تبلیغات می‌تواند رقابت با رقیب و تثبیت نام تجاری خود در ذهن مخاطب باشد. و یا حتی ممکن است هدف شما از اهدای یک هدیه تبلیغاتی قدردانی از مشتریان وفادارتان باشد. همه این اهداف می‌تواند در انتخاب هدیه تبلیغاتی مناسب به شما کمک کند.

  • تعیین بودجهیکی دیگر از مواردی که در انتخاب و تهیه هدایای تبلیغاتی مفید برای مخاطبان خود نباید نادیده بگیرید بودجه است. برای هر کسب و کار همیشه بودجه و هزینه یکی از مهمترین دغدغه های آن کسب و کار است. شما با توجه به نوع کسب و کار خود، میزان سوددهی، تازه تاسیس یا قدیمی بودن شرکت و همچنین سرمایه ای که در اختیار دارید باید تعیین کنید که چه مقدار بودجه می‌خواهید برای تهیه هدایای تبلیغاتی مفید برای کسب و کار خود هزینه کنید. بسیاری از انواع هدایای تبلیغاتی هستند که با وجود کم هزینه بودن بسیار تاثیرگذار هستند و جزء هدایای تبلیغاتی مفید دسته بندی می‌شوند. هدایای تبلیغاتی مثل خودکار تبلیغاتی، جامدادی تبلیغاتی، جاکلیدی تبلیغاتی، بادبزن تبلیغاتی، تیشرت تبلیغاتی و غیره از جمله هدایای تبلیغاتی ارزان و مقرون به صرفه و در عین حال مفید و کاربردی محسوب می‌شوند.

  • شناخت مخاطبیکی از دیگر مواردی که در زمان انتخاب یک هدیه تبلیغاتی مفید و مناسب برای برند و کسب و کار خود باید در نظر بگیرید شناخت مخاطب هدف و تحقیق درباره مخاطبان و مشتریانتان است. شما با شناخت جنسیت، شغل، نیاز و علاقه مخاطبتان می‌توانید دریابید که چه هدیه تبلیغاتی می‌تواند برای او مناسب تر و مفیدتر باشد. به عنوان مثال اگر جامعه مخاطب هدف شما را اکثرا خانم ها تشکیل می‌دهند هدایای تبلیغاتی زنانه برای شما بهترین انتخاب است و یا اگر مخاطبان شما را بیشتر گروه سنی کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند از هدایای همچون مداد رنگی تبلیغاتی، پازل تبلیغاتی و غیره می‌توانید برای این قشر استفاده کنید. همچنین ممکن است مخاطبان شما بیشتر دانش آموزان و دانشجویان باشند که در اینجا هدایای تبلیغاتی مفید برای کسب و کار شما می‌تواند جامدادی تبلیغاتی ، مداد تبلیغاتی ، لوازم التحریر تبلیغاتی و مواردی از این قبیل باشد. نمونه هایی که گفته شد تنها چند نمونه از مخاطبان هدف کسب وکارها هستند. شما باید با توجه به کسب و کار، محصولات و خدماتی که به مخاطبان ارائه می‌دهید در یابید که مخاطبان شما بیشتر چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید