طراحی هدایای تبلیغاتی و معجزه فروش
هدایای تبلیغاتی ومعجزۀ افزایش فروش
هدایای تبلیغاتی از کی باب شد؟ قبل از اینکه، وارد موضوع هدایای تبلیغاتی شویم، با هم گریزی به چند سال پیش، که الان برایمان به نوستالژی تبدیل شده است، بزنیم!
هدایای تبلیغاتی چه نقشی در افزایش فروش و برندینگ دارد؟
هر مشتری در هنگام خرید محصول یا خدمات شما، قطعا انتظاراتی در ذهن دارد. این انتظارات بر اثر تبلیغات شما، گفتههای سایر مصرف کنندگان ، رسانههای اجتماعی و عوامل دیگر، شکل گرفتهاند. در اینجا، بین تجربه واقعی محصول و انتظارات مشتریان شما سه حالت مختلف به وجود میآید:
اگر همه چیز خوب پیش برود و شما بتوانید انتظارات مشتری را برآورده کنید، از شما رضایت خواهد داشت؛ در اینصورت احتمالا باز هم از شما خرید میکند. بهعلاوه، احتمال اینکه تجربه خریدش را با دوستان و اطرافیانش به اشتراک بگذارد، هم وجود دارد. همین موضوع، در بعد از مدتی باعث شناخته شدن برند شما، افزایش فروش و حفظ مشتریان خواهد شد.
اگر محصول شما، چیزی خلاف انتظارات و تصور مشتری باشد، به احتمال خیلی زیاد دیگر از شما خرید نمیکند؛ اما ماجرا به همین جا ختم نمیشود! یک مشتری ناراضی، با به اشتراکگذاری تجربه ناخوشایندش، میتواند بسیاری از مشتریان بالقوه و احتمالی شما را از بین ببرد. علاوه بر عوامل عمدی ایجاد نارضایتی، گاهی بهصورت سهوی این شرایط برای مشتری ایجاد میشود؛ مثلا بسته سفارشی مشتری، با سهلانگاری اداره پست، با تاخیر تحویل داده شود.
- در مقابل یک هزینه جزئی، فواید زیادی برایتان دارد: بیشتر هدایای تبلیغاتی آیتمهای ارزان قیمتی هستند، که نیاز به سرمایه زیادی ندارند؛ اما احتمال تکرار خرید را به میزان قابل توجهی افزایش میدهند. (در بخش بعدی مثالهای بیشتری از هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت میآوریم.)
- هزینه انتقال پیام به مشتری کاهش مییابد: هر هدیه تبلیغاتی یک پیام دارد؛ مثلا پیام پیشنهاد خرید مجدد، یا معرفی محصولات دیگرتان. وقتی شما این پیام را داخل بسته به همراه محصولاتتان ارسال میکنید، در واقع بدون هزینه این پیام را ارسال کردهاید و نیازی به صرف هزینه مجدد ندارید.
- هدایای تبلیغاتی روشی عالی برای فروش محصولات و خدمات جانبی است: وقتی مشتری محصول شما را میخرد، شما دقیقا میدانید که او به کدامیک از محصولات دیگر شما احتیاج پیدا خواهد کرد. مثلا شخصی که از شما تلفن همراه میخرد، حتما به قاب و خدمات ریجستری هم احتیاج پیدا میکند. با هدیه دادن یکی از این موارد، سایر محصولات و خدماتتان را هم معرفی کنید.
- یک هدیه تبلیغاتی خوب میتواند وفاداری مشتریان را افزایش دهد: شما با دادن یک هدیه تبلیغاتی خوب به مشتریانتان میتوانید حس ویژه و خاص بودن را به آنها القاء کنید. مادامی که بتوانید این حس را درون آنها زنده نگه دارید؛ آنها نیز به شما وفادار خواهند بود.
قراردادن هدایای تبلیغاتی در بسته بندی
قراردادن هدایای تبلیغاتی در بستهبندی محصولات، یکی از بهترین روشهایی است، که با کمک آن میتوانید فراتر از انتظارات مشتریان عمل کرده و به عنوان یک برند جذاب شناخته شوید. ما برای این کار دلایلی داریم، که در ادامه آنها را با هم مرور میکنیم.
دیدگاهتان را بنویسید